Člověk by si mohl naivně myslet, že pořídí-li si internetovou stránku, roznese tato jeho věhlas do celého širého světa. Ovšem netrvá nejednou dlouho a dotyčný zjistí, že je všechno tak jaksi úplně jinak. Že se nejen nestává slavným, ale naopak je nezájmem veřejnosti o jeho dílo ještě více deptán. Je to sice smutné, ale bývá tomu tak. A tím jediným, co dotyčného může utěšit, je snad jedině fakt, že
- v tom není ani zdaleka sám
- a na vině propadáku jménem jeho internetová stránka není nezájem o něj a o to, co zde prezentuje, ale daleko spíše činnost internetových vyhledávačů.
Jsou to totiž právě před okamžikem zmíněné internetové vyhledávače, které v dnešní době největší měrou rozhodují o tom, co si veřejnost na internetu přečte a co nikoliv. Jakmile do nich totiž někdo zadá klíčové slovo, o kterém se chce dozvědět něco víc, vychrlí použitý vyhledávač sáhodlouhý seznam odkazů, na nichž se ten který pojem vyskytuje. A aby v tom nebyl zmatek, seřadí se tu takové odkazy podle daných pravidel, majících za úkol zaručit, že se do popředí dostane to nejdokonalejší. Nebo to, co alespoň vyhledávačům jako nejdokonalejší připadá.
A ostatní stránky, které se v onom seznamu ocitnou až kdesi vzadu? Na ty už si logicky sotva někdo najde aspoň chvilku, ty jen tak někdo neotevře.
A jak si počínat, aby se člověk dostal se svou stránkou do popředí zájmu, tedy na vedoucí pozice v internetových vyhledávačích? To už je docela věda. Kterou ale odborníci se specializací optimalizace stránek pro vyhledávače Seolight ovládají http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Jiri-Cunek-Kdyby-Babis-nemel-media-ostatni-by-ho-zadusili-protoze-oni-ovladaji-jina-487813 a mohou tak kdykoliv komukoliv za úplatu pomoci.
Stačí kontrola webu a odstranění jeho případných nedostatků plus vyhledání nejoptimálnějších klíčových slov plus linkbuilding plus napsání kvalitních obsahových a propagačních článků plus odpovídající reklama a propagace a úspěchu bude dosaženo.
A kdo by toužil po webu, na který by bez této pomoci nikdo nechodil, když nemusí, že? Nikdo.